Všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”)
Tyto Podmínky společnosti Sotiris Berberakis, se sídlem Paskovská 163/129, 720 00 Ostrava-Hrabová, IČO 06313671, DIČ CZ9605305941, zapsané v živnostenském rejstříku a v evidenci Magistrátu města Ostravy pod sp. zn. 380701, e-mail: info@hhc-store.cz, tel.: +420 775 564 788 („Prodávající“, „My“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vzájemná práva a povinnosti Vás jako kupujících („Vy“, „Kupující“) a Nás jako prodávajících vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavírané prostřednictvím e-shopu na webu www.hhc-store.cz („E-shop“).
Informace o zpracování osobních údajů naleznete v Zásadách zpracování osobních údajů dostupných na www.hhc-store.cz.
Ustanovení těchto Podmínek tvoří nedílnou součást Smlouvy. Smlouva i Podmínky jsou v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění. V případě rozporu mezi individuálně dohodnutým ujednáním v průběhu Vašeho nákupu a těmito Podmínkami má přednost individuální ujednání.
Smlouva se uzavírá distančně prostřednictvím prostředků komunikace na dálku v rozhraní E-shopu („webové rozhraní E-shopu“).
I. Definice
- Cena – částka, kterou hradíte za Zboží.
- Cena za dopravu – částka za doručení a balení Zboží.
- Celková cena – součet Ceny a Ceny za dopravu.
- DPH – daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
- Faktura – daňový doklad vystavený na Celkovou cenu.
- Objednávka – Váš návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.
- Uživatelský účet – účet, který umožňuje uchovat Vaše údaje a historii objednávek.
- Vy – osoba nakupující na E-shopu (kupující).
- Zboží – produkty nabízené na E-shopu.
II. Obecná ustanovení a poučení
- Zboží lze koupit pouze přes webové rozhraní E-shopu.
- Jste povinni uvádět pravdivé a úplné údaje; údaje z Objednávky budeme považovat za správné.
III. Uzavření Smlouvy
- Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
- Smlouva se uzavírá na dálku; náklady na použití prostředků komunikace na dálku nesete Vy (obvyklé náklady na internet apod.). Odesláním Objednávky souhlasíte s jejich použitím.
- Pro uzavření Smlouvy vytvoříte v E-shopu návrh Objednávky obsahující:
- označení Zboží („Přidat do košíku“),
- informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby a doručení,
- Vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, adresa, telefon, e-mail),
- je-li relevantní, dobu trvání pravidelných dodávek.
- Údaje lze před vytvořením Objednávky kontrolovat a měnit. Objednávku vytvoříte tlačítkem „Objednávka zavazující k platbě“ po potvrzení seznámení se s těmito Podmínkami.
- Objednávku potvrdíme e-mailem včetně jejího shrnutí a přiložených Podmínek; potvrzením dochází k uzavření Smlouvy.
- Objednávku nemusíme potvrdit zejména při nedostupnosti Zboží nebo při překročení limitu kusů. V takovém případě nabídneme nové ujednání; Smlouva vzniká jeho přijetím.
- U zjevně chybné Ceny nejsme povinni dodat Zboží ani po potvrzení Objednávky. Navrhneme uzavření nové Smlouvy se správnou Cenou. Nepřijmete-li do 3 dnů, můžeme od Smlouvy odstoupit.
- Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost uhradit Celkovou cenu.
- Objednávku lze učinit i z Uživatelského účtu; odpovídáte za správnost předvyplněných údajů.
- Slevy lze uplatnit zadáním příslušného kódu do vyznačeného pole v Objednávce.
IV. Uživatelský účet
- Registrací získáte přístup do svého Uživatelského účtu.
- Údaje musíte uvádět pravdivě a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup je chráněn uživatelským jménem a heslem; tyto údaje chraňte. Za jejich zneužití neneseme odpovědnost.
- Účet je osobní; nesmíte umožnit jeho využití třetím osobám.
- Účet můžeme zrušit zejména při nečinnosti delší než 1 rok nebo při porušení povinností.
- Dostupnost účtu může být omezena údržbou systému.
V. Cenové a platební podmínky; výhrada vlastnického práva
- Cena je uvedena u Zboží v E-shopu, v Objednávce a ve Smlouvě. Případný rozpor řeší Cena v Objednávce (totožná s Cenou ve Smlouvě). Uvádíme i Cenu za dopravu a podmínky dopravy zdarma.
- Celková cena je uváděna včetně DPH a všech zákonných poplatků.
- Celkovou cenu hradíte po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží, a to:
- bankovním převodem (splatnost do 30 dnů – podklady v potvrzení objednávky),
- online kartou přes platební bránu Shoptet Pay (splatnost do 30 dnů, dle podmínek na www.shoptet.cz),
- dobírkou při převzetí,
- hotově při osobním odběru na provozovně.
- Fakturu zašleme elektronicky po úhradě; bude dostupná i v Uživatelském účtu a fyzicky přiložena ke Zboží, je-li to relevantní.
- Vlastnické právo přechází na Vás až po úplné úhradě Celkové ceny a převzetí Zboží.
VI. Doručení Zboží; přechod nebezpečí škody
- Způsoby doručení:
- osobní odběr na naší provozovně,
- výdejní místa Zásilkovna / Z-Box,
- doručení prostřednictvím dopravce Zásilkovna.
- Doručujeme pouze v rámci České republiky.
- Doba doručení závisí na dostupnosti Zboží a zvoleném doručení/platbě; předpoklad uvedeme v potvrzení Objednávky. U osobního odběru informujeme e-mailem o připravenosti.
- Po převzetí od dopravce bezodkladně zkontrolujte neporušenost obalu a případné vady ihned oznamte dopravci i nám. Při zjevné neoprávněné manipulaci nemusíte zásilku přebírat.
- Neodmítnete-li převzetí z jiného důvodu, nejde o naše porušení povinnosti doručit. Můžeme odstoupit od Smlouvy pro Vaše podstatné porušení; účinky doručením odstoupení.
- Opakované či náhradní doručování z důvodů na Vaší straně hradíte Vy (splatnost 14 dnů od zaslání platebních údajů).
- Nebezpečí škody přechází na Vás převzetím Zboží; nepřevezmete-li, přechází okamžikem, kdy jste měli možnost převzít.
- Nebude-li Zboží skladem a dojde k mimořádnému výpadku výroby nebo prodlení dodavatele, informujeme Vás o nové době dostupnosti nebo nemožnosti dodat.
- Nebudeme-li schopni dodat do 30 dnů po uplynutí potvrzené doby doručení, může kteroukoliv stranou dojít k odstoupení.
VII. Práva z vadného plnění
- V době přechodu nebezpečí škody dle čl. VI.7 je Zboží bez vad, zejména:
- má dohodnuté či očekávatelné vlastnosti,
- je vhodné pro obvyklý účel,
- odpovídá dohodnutému vzorku (byl-li sjednán),
- je v odpovídajícím množství a hmotnosti,
- splňuje požadavky právních předpisů,
- není zatíženo právy třetích osob.
- Práva a povinnosti se řídí občanským zákoníkem (§§ 1914–1925, 2099–2117, 2161–2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Vadu můžete reklamovat e-mailem či dopisem na naše kontakty; můžete využít přílohu č. 1. Zvolte způsob vyřízení; bez našeho souhlasu jej nelze změnit s výjimkami dle bodu 4.
- Při podstatném porušení máte právo na: (a) dodání nového Zboží/části, (b) opravu, (c) přiměřenou slevu, (d) odstoupení. Neodstraníme-li v přiměřené lhůtě, máte práva dle (c) a (d).
- Při nepodstatném porušení máte právo na: (a) dodání nového/části, (b) opravu, (c) slevu. Neodstraníme-li včas nebo odmítneme, můžete odstoupit.
- Odstoupit nebo požadovat novou věc nelze, pokud Zboží nemůžete vrátit ve stavu, v jakém bylo převzato, s výjimkami uvedenými zákonem (prohlídka, obvyklé použití apod.).
- Do 3 dnů potvrdíme přijetí reklamace a sdělíme předpokládanou dobu vyřízení; vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů, ledaže se dohodneme jinak.
- O vyřízení informujeme e-mailem; při oprávněné reklamaci máte nárok na účelně vynaložené náklady (nutno doložit). Při výměně vrátíte původní zboží – náklady na vrácení hradíme my.
- Jste-li podnikatel, vytkněte vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí.
- Jste-li spotřebitel, můžete uplatnit práva z vad, které se vyskytnou u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí.
- Práva z vad se neuplatní u zboží se slevou na vadu, běžného opotřebení, použitého zboží v rozsahu opotřebení, nebo nehodících se vzhledem k povaze věci.
VIII. Odstoupení od Smlouvy
- Odstoupení ukončuje závazek od počátku v případech a způsoby níže či jinde v Podmínkách.
- Jste-li spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží (u více druhů/částí od převzetí poslední části; u pravidelných dodávek od první dodávky). Odstoupit můžete jakýmkoliv prokazatelným způsobem (e-mailem/dopisem). Využít lze přílohu č. 2.
- Odstoupit nelze mimo jiné u: (a) zboží závislého na výkyvech trhu, (b) alkoholu s plněním nad 30 dnů, (c) zboží upraveného na míru, (d) rychle se kazícího/smíšeného, (e) zboží v uzavřeném obalu vyňatého z hygienických důvodů, (f) audio/video/PC programů s porušeným obalem, (g) novin a časopisů, (h) digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči se souhlasem před uplynutím lhůty.
- Lhůta je zachována, odešlete-li oznámení v jejím průběhu.
- Vrácení Ceny proběhne do 14 dnů od účinnosti odstoupení na původní či Vámi uvedený účet; nevracíme dříve, než zboží vrátíte nebo prokážete odeslání. Zboží vraťte čisté, ideálně v původním obalu.
- Zboží zašlete/předáte do 14 dnů od odstoupení; náklady na vrácení nesete Vy. Vrátíme náklady na dodání pouze do výše nejlevnějšího nabízeného způsobu. Při odstoupení z našeho porušení hradíme i náklady na vrácení do téže výše.
- Odpovídáte za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání nad rámec nutný k seznámení se s povahou a vlastnostmi. Škodu vyúčtujeme (splatnost 14 dnů) a můžeme ji započíst.
- Můžeme odstoupit, nejsou-li objektivně podmínky k dodání (příčiny třetích osob/povaha zboží) – i před lhůtou dle VI.9, nebo je-li zjevné, že v Objednávce byly uvedeny záměrně nesprávné údaje. Při nákupu podnikatelem můžeme odstoupit kdykoli.
IX. Řešení sporů se spotřebiteli
- Nejsme vázáni žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Stížnosti vyřizujeme přes info@hhc-store.cz; informaci o vyřízení zašleme e-mailem.
- Mimosoudní řešení: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO 00020869, www.coi.cz. Platforma ODR: ec.europa.eu/consumers/odr.
- Kontaktní místo podle Nařízení (EU) č. 524/2013: Evropské spotřebitelské centrum ČR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.evropskyspotrebitel.cz.
X. Recenze obchodu
Na E-shopu zobrazujeme hodnocení Zboží od spotřebitelů. Autenticitu ověřujeme vazbou recenze na konkrétní objednávku (v interním systému evidujeme ID objednávky). Upozornění: recenze u jednotlivých produktů již následně nedoplňujeme o dodatečné ověřování.
Jak napsat recenzi
- Přihlaste se do svého účtu.
- Otevřete stránku zakoupeného produktu a sekci „Napsat recenzi“.
- Napište hodnocení a zvolte počet hvězdiček.
- Publikujte.
Pravidla pro recenze
- Buďte věcní a relevantní k produktu.
- Popište kvalitu, výhody i případné nevýhody.
- Pište konstruktivně a pravdivě.
- Vyvarujte se vulgárních či urážlivých výrazů.
- Respektujte soukromí ostatních.
XI. Závěrečná ustanovení
- Obsahuje-li náš vztah mezinárodní prvek, řídí se právem České republiky; práva spotřebitele dle kogentních předpisů tím nejsou dotčena.
- Písemnou korespondenci si doručujeme elektronicky. Naše adresa je uvedena výše; komunikujeme na Váš e-mail ze Smlouvy/účtu.
- Smlouvu lze měnit pouze písemnou dohodou; jsme oprávněni měnit a doplňovat Podmínky pro nové Smlouvy. Máte-li Uživatelský účet nebo pravidelné dodávky, informujeme o změně alespoň 14 dnů před účinností e-mailem. Neobdržíme-li výpověď pravidelných dodávek do 14 dnů, nové podmínky se uplatní na další dodávku; výpovědní doba činí 2 měsíce.
- Za vyšší moc (přírodní události, pandemie, výpadky subdodavatelů ap.) neodpovídáme; trvá-li déle než 10 dnů, může každá strana odstoupit.
- Přílohou Podmínek je formulář pro reklamaci a formulář pro odstoupení.
- Smlouva včetně Podmínek je u nás archivována elektronicky; vždy je obdržíte e-mailem s potvrzením Objednávky.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti dnem 20. 06. 2022.
Nevyzvednutí zásilky
V případě, že zákazník nevyzvedne zásilku z výdejního místa Zásilkovny nebo Z-Boxu, účtujeme následující poplatky:
- Manipulační poplatek: 10 Kč za každou nevyzvednutou položku.
- Dopravní poplatek: 79 Kč za vrácení zásilky na sklad.
- Ověření věku: 25 Kč, vyžaduje-li zboží ověření věku.
- Balné: 10 Kč za balení a ochranu zboží.
- Dobírka: 25 Kč při zvolené, ale nepřevzaté dobírce.
- Pojištění: 15 Kč za pojištění nevyzvednutých zásilek.
- Penále za prodlení s platbou: 0,5 % denně z dlužné částky.
Uvedené částky budou zahrnuty do finálního vyúčtování.
Přílohy
Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci
Adresát: Paskovská 163/129, 720 00 Ostrava-Hrabová
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Reklamované Zboží: |
|
Popis vady: |
|
Požadovaný způsob vyřízení / č. účtu pro slevu: |
|
Žádám o potvrzení přijetí reklamace s uvedením data uplatnění, obsahu a požadovaného způsobu vyřízení.
Datum: ____________ Podpis: ____________
Příloha č. 2 – Formulář pro odstoupení od Smlouvy
Adresát: Paskovská 163/129, 720 00 Ostrava-Hrabová
Tímto odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží: |
|
Způsob vrácení peněžních prostředků / č. účtu: |
|
Je-li kupující spotřebitelem a objednal zboží prostřednictvím E-shopu nebo jiného prostředku komunikace na dálku, může – s výjimkami dle § 1837 občanského zákoníku – odstoupit do 14 dnů od převzetí bez udání důvodu a bez sankce. Odstoupení oznámí písemně na adresu provozovny nebo elektronicky na uvedený e-mail.
Spotřebitel zašle nebo předá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Prodávající vrátí všechny přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, ledaže se dohodneme jinak. Zvolil-li kupující dražší než nejlevnější nabízený způsob dodání, vrátí se náklady pouze do výše nejlevnější varianty. Vrácení může být pozdrženo do prokázání odeslání/vrácení zboží.
Datum: ____________ Podpis: ____________